Problémom je nárast exportu o 5 percent, čo zvýšilo medziročný obchodný deficit o 40 percent až na 55,7 mld. €. Dotovanie automobiliek, ktoré sa následne zaviažu spolupracovať výhradne s domácimi subdodávateľmi kvôli udržaniu zamestnanosti vyrieši aktuálne problémy len dočasne. Kapitál na ich dotovanie bude musieť byt presúvaný počas celého obdobia dotovania z efektívnejších častí hospodárstva. To bude mat za následok o to väčší šok pre ekonomiku po skončení dotovania.
Francúzsko by sa malo zamerať na výrobu tovarov a služieb ktoré dotovať netreba a napriek tomu sú ziskové. Ak to nebude stačiť na dlhodobé udržanie zamestnanosti problém spočíva v nízkej konkurencieschopnosti francúzskej ekonomiky. Malo by byť v prvom rade v ich záujme aby dokázali vyrábať rovnako efektívne ako iné krajiny. Inak poškodzujú svoju budúcnosť a protekcionizmom zároveň aj ostatné krajiny (o následkoch protekcionizmu pre Aktuálne.sk hovoril aj Juraj Karpiš).